Йдучи в компанії двох людей, я все одно знайду, чому навчитися у них. Хороші якості я постараюся перейняти, а дізнавшись про погані риси у інших, я намагатимусь виправити те ж саме у себе. Конфуцій

Фразеологізми

Тема: Фразеологізми. Джерела української фразеології



Мета: подати відомості про фразеологізми, формувати вміння вирізняти їх у реченнях та тексті, розкривати їхнє значення; формувати вміння користуватися фразеологічним словником; розвивавати логічне та образне мислення; сприяти  збагаченню та словника учнів; виховувати любов до мови.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, фразеологічний словник, картки.

                                    Перебіг уроку               

                            Кожен вираз рідної мови має своє обличчя.

Як у квітки, у них свій неповторний аромат і

 відтінок барви, а цих відтінків кожна барва має тисячі.

                                                                              Василь  Сухомлинський



І. Емоційне налаштування на урок.

1. Вправа «Закінчити речення»

 Я ніби пташка, тому що…                                                        

Я перетворююсь на тигра, коли…                                 

Я можу бути вітерцем, тому що…

Я – стакан води, тому що…

Я – красива квітка, коли…

Я – стежка, тому що…

Я ніби риба, коли…

Я – цікава книжка, коли…



ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.     Інтелектуальна розминка



1. Як називається 25 літера українського алфавіту?

2. Іменник, який складається з трьох букв, входить до складу прислів’я, перша частина якого: десять разів відміряй, а . .
3. Як вимовляється 7 буква алфавіту?
4. Орфограма, яка зустрічається у слові молоко.
5. Другий склад у слові коло.
6. Частина слова магія, яку можна записати при переносі в наступному рядочку.
Відповідь: фразеологія.
2.     Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу. стр 37. (О.Заболотний, Українська мова,6 клас)
3.       Робота біля дошки. Пояснити значення поданих фразеологізмів, за потреби звернувшись до фразеологічного словника. Два-три фразеологізми ввести до самостійно складених речень (усно).
 Бити байдики; мокрим рядном накрити; побити горшки; гнути кирпу; задніх пасти; передати куті меду; голий як бубон; як осіння ніч; згущувати фарби.
Для довідокнічого не робити; накинутись на когось із докоромпосваритися; бути останнім, відставати в чомусь; перебрати у чомусь зайвого; дуже бідний; смутний, насуплений; надто перебільшувати.
4.     Відгадайте, які фразеологізми сховалися на малюнках.

З одним фразеологізмом складіть і запишіть речення.
5.     Завдання.
Дібрати до слів фразеологізми, скласти речення.
     Ніс – ніс задирати, крутити носом
Рука – подати руку, набити руку, рукам волі не давати
     Язик – гострий язик, язик до Києва доведе.
6.     Виконання творчих вправ на закріплення вивченого.


ІV. Підсумок.
Побажання. А зараз усміхніться один одному. Глибоко вдихніть  і видихніть. Видихніть учорашню образу, заздрість і лінощі. Вдихніть все найкраще: здоровя, мрію, бажання, натхнення. Завжди майте світлу голову.
V. Домашнє завдання. Стр.37 вивчити, І група – скласти розповідь на тему фразеологізму, який позитивно характеризує людину (Відкрите серце. Його устами мед пити. Не розгинаючи спини. Ходяча совість (чеснота).  Широка душа (натура). ІІ група – вправа.93.

І

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю Вас на своєму блозі!