План роботи
школи молодого вчителя «Надія»
на 2019- 2020 навчальний рік
Майстерність не є якимось особливим мистецтвом, що вимагає таланту, але це спеціальність, якої треба навчатись, як треба навчити лікаря
його майстерності, як треба навчити музиканта…
А. С. Макаренко
Відкрити у кожній людині творця, поставити її на шлях самобутньо-творчої, інтелектуально-повнокровної праці – це завдання стає нині першочерговим
у практичній роботі школи…
В.О. Сухомлинський
Мета «Школи молодого вчителя»:
- сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання, полегшити роботу вчителя і закохати його в нашу справу.
Основні завдання:
створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і
кваліфікації молодих спеціалістів, підвищення їхньої психологічної компетентності,
поглиблення знань з теорії та методики навчання і виховання, сприяння
оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення і
використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та
передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських
пошуків вчителів, апробація та впровадження нових освітніх технологій та
систем.
Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:
- розширити сферу знань учителів із
психолого-педагогічних основ уроку;
-ознайомити їх з
елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомлено
здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи на уроках;
- створити умови для
апробації та впровадження нових освітніх технологій та систем;
- створити для
вчителів таке методичне середовище, в якому їм би хотілося творити.
педагогічного колективу і учнівського…
В.О. Сухомлинський
№п/п
|
ПІБ
|
Предмет
|
Стаж роботи
|
1
|
Куліш Олеся Федорівна
|
Учитель англійської мови
|
1 рік 4 місяці
|
2
|
Ярая Ірина Юріївна
|
Учитель
біології
|
2 роки 2 місяці
|
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ НАВЧАННЯ
1. Формувати і розвивати в учнів уміння та навички колективної діяльності.
2. Створювати умови для співдружності та співробітництва в начально-виховному процесі.
3. Формувати в учнів активну життєву позицію та позитивне ставлення до набуття знань, умінь та навичок.
4. Забезпечувати на уроці реалізацію основних елементів демократизації навчання (гласності, свободи, критики, самокритики, уміння вести полеміку).
5. Формувати в учнів уміння та навички інтегрувати колективні думки та погляди, прислуховуватися до них, враховувати в своїй діяльності.
6. Залучати учнів до активної участі в організації навчально-виховного процесу (лаборант, демонстратор).
7. Реформувати демократичний стиль відносин між учителем та учнем.
8. Виховувати свідому дисципліну та самодисципліну на основі дотримання норм права і моралі суспільства.
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЕВІ ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ ГУМАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ
1. Добирати зміст навчального матеріалу, принципи, методи, форми і засоби навчання, які б максимально впливали на емоційну сферу учня, розвиваючи в нього добрі почуття, прагнення.
2. Формувати в учнів гуманні мотиви діяльності, основою яких є альтруїстична мета та бажання творити людям добро.
3. Виявляти та реалізовувати виховний потенціал навчального матеріалу з метою формування гуманних якостей особистості.
4. Широко використовувати засоби народної педагогіки (фольклор, народний календар, уроки народознавства, дитинознавства, уроки історії українського народу).
5. Створювати на уроці ситуації, розв’язок яких вимагав би від учнів умінь та навичок прояву гуманності, сприяв би формуванню гуманних відносин в колективі.
6. Враховувати в процесі навчання пряв емоцій, які блискавично оволодівають учнями (афекти, спалах гніву, радість), керувати ними.
7. Формувати ділові, товариські відносини з учнями.
8. Бути зразком гуманної людини з відповідними рисами.
РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПИТАННЯ ПОЛІПШЕННЯ СТАНУ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ТА ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ
1. Вивчати вікові психофізіологічні особливості учнів і враховувати їх в процесі навчання.
2. Вивчати індивідуальні особливості учнів (рівень знань, здібності, нахили, інтереси, прагнення, ідеали, погляди, культура поведінки, світогляд) та враховувати їх в процесі навчання.
3. При підготовці до уроку розробляти диференційований матеріал і шляхи його реалізації.
4. Диференціювати вибір методів, форм і засобів навчання з урахуванням рівнів навчальної підготовки учнів (здібні, з середньою підготовкою, невстигаючі).
5. Диференціювати проміжкові цілі уроку, визначити мету домінанту та шляхи її досягнення.
6. Стимулювати самостійну, індивідуальну, навчальну, пізнавальну діяльність учнів.
7. Здійснювати професійну орієнтацію учнів на уроці з урахуванням їх інтересів, здібностей, нахилів.
8. Оволодівати методикою виявлення творчого потенціалу учнів і забезпечувати умови для подальшого їх розвитку.
9. Використовувати диференційовану систему критеріїв і оцінки знань, умінь та навичок учнів.
10. Практикувати диференційовані домашні завдання.
АНКЕТА МОЛОДОГО
ВЧИТЕЛЯ
1. Які труднощі виникають у вас під час роботи?2. Яку практичну допомогу хотіли б отримати? Від кого?
3. Чиї уроки плануєте відвідати, вже були? Ваша думка
АНКЕТА ДЛЯ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
1. Чому Ви обрали професію вчителя (необхідне
підкреслити):
а) подобається робота з дітьми;
б) задовольняє режим і характер роботи вчителя;
в) вирішальний вплив мала любов до даної спеціальності;
г) є бажання здобути вищу освіту;
д) під впливом інших чинників
2. Чи хотіли б Ви перейти на іншу, не педагогічну роботу?
а) так;
б) ні;
в) не знаю.
3. Чи подобається Вам робота в школі?
а) так;
б) байдуже;
в) ні.
4. Що подобається Вам у педагогічній діяльності
найбільше?
а) проведення
уроків;
б) позакласна
робота з предмета;
в) позакласна
виховна робота;
г) робота з
батьками;
д) методична
робота;
є) громадська
діяльність;
ж) інше
5. Якби можна було повернути час, чи обрали б ви ще раз
для вступу педагогічний ВНЗ?
а) так;
б) не знаю;
в) ні.
6. Що викликає у вас найбільші труднощі?
а) підготовка
до уроків;
б) організація
навчального процесу;
в) спілкування
з учнями; їхніми батьками, колегами, адміністрацією;
г) підготовка
до виховної роботи;
д) проведення
виховних заходів;
є) організація
свого часу й праці;
ж) ведення
шкільної документації;
з) аналіз своєї
діяльності, внесення відповідних коректив;
і) інше
7. Як Ви оцінюєте свою підготовку до педагогічної
діяльності?
а) фахову: задоволений,
незадоволений;
б) з методики
викладання: задоволений, незадоволений;
в) з
організації спілкування: задоволений, незадоволений;
г) з виховної
роботи: задоволений,
незадоволений;
д) із
самоосвіти:
задоволений, незадоволений;
є) з уміння
організувати свою діяльність: задоволений, незадоволений;
8. Як Ви ставитеся до обраної професії?
а) задоволений;
б) більше не
подобається, ніж подобається;
в) байдуже;
г) більше
подобається, ніж не подобається;
д) зовсім не
подобається;
є) не можу
визначитись.
9. Чи відчуваєте Ви потребу в контакті з науковцями?
а) так (з яких
питань?);
б) не
впевнений;
в) ні.
10. Як було організовано Ваше стажування?
а) добре;
б) задовільно;
в) незадовільно.
11. У чому полягало це стажування?
а) складений
інтенсивний план стажування;
б) закріплений
учитель – наставник;
в) добре
організована робота з наставником;
г) робота
здійснювалася під контролем адміністрації;
д) інше
І засідання. Вересень
Творчість, майстерність, досконалість – це, насамперед, наполеглива праця…
А. С. Макаренко
1. Розмова з молодими фахівцями. Час спілкування «Школа і я».
2. Анкетування. Вивчення запитів молодих спеціалістів у наданні методичної допомоги.
3. Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на навчальний рік.
4. Вивчення нормативних документів про школу, правил для вчителя.
5. Інструктаж з планування роботи вчителя, класного керівника. Робота з навчальними програмами і пояснювальними записками до них.
6. Практична робота. Опанування навичок ведення шкільної документації.
7. Консультація. Рекомендації та поради щодо підготовки молодого вчителя до уроку.
8. Огляд новинок методичної літератури.
Домашнє завдання.
1. Познайомитись з методичними рекомендаціями методичного кабінету (самоаналіз уроку, вимоги до сучасного уроку і т.д.)
2. Опрацювати статті фахових журналів, газет та інтернет-видань з теми "Урок як основна організаційна форма навчання. Сучасні вимоги до уроку".
ІІ засідання. Жовтень
Урок – це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, його ерудиції…
В.О.Сухомлинський
2. Методичні вимоги до побудови й проведення сучасного уроку. Структура і методика проведення інтерактивного уроку.
3. Практична робота. Моделювання сучасного уроку. Технологічні підходи до проектування уроку.
4. Гра-тренінг «Камертон» ( учасник представляє шляхи формування мотивації на уроці).
5. Дискусія «Як зробити урок ефективним».
6. Консультація «Психологічна атмосфера уроку. Мова тіла вчителя на уроці».
7. Рецепт приготування хорошого уроку.
Домашнє завдання
1. Опрацювання фахової періодики та методичної літератури з теми «Контроль та оцінювання знань учнів».
2. Відвідування уроків досвідчених вчителів та вчителів-слухачів ШМВ.
3. Розробити та провести відкритий урок та здати план-конспект.
4. Підготуватися до проведення самоаналізу уроку та аналізу уроків своїх колег.
5. Підготувати есе «Пошук свого уроку».
ІІІ засідання. Січень
Найголовніше заохочення і найсильніше (та не завжди дійове) покарання в педагогічній практиці - оцінка. Це найгостріший інструмент, використання якого потребує величезного вміння і культури.
В. Сухомлинський
1. Принципи організації діагностики і контролю за навчальною діяльністю учнів.
2. Методична панорама: ефективні форми і методи контролю навчальних досягнень учнів. Огляд різних видів контролю за навчанням: біжучий, повторний, тематичний , періодичний, підсумковий, комплексний.
3. Консультація : психологічна складова оцінювання та сприйняття оцінки учня їхніми батьками.
4. Використання різнорівневих завдань з метою формування ключових компетентностей під час контролю
5. Ділова гра «Організація контролю знань» (учасник представляє свої форми проведення контролю знань учнів).
6. Дискусія «Якими правилами повинен користуватися вчитель для забезпечення оптимальності процесу оцінювання навчальної роботи школярів».
7. Огляд педагогічної літератури з теми «Оцінювання і контроль у досвіді вчителів-новаторів».
Домашнє завдання
1. Опрацювати літературу з питання організації позакласної роботи з учнями.
2. Взаємовідвідування уроків та позакласних заходів.
ІV засідання. Березень
Школа – це життєвий простір дитини; тут вона не просто готується до життя а живе
А. С. Макаренко
Тема. Позакласна робота як одна із форм організації навчально-виховного процесу
2. Бліц-інтерв’ю: основні форми і методи позакласної роботи. Характеристика окремих форм виховної роботи.
3.Практична робота: пошук нових форм позакласної виховної роботи в школі .
Домашнє завдання
1. Знайомство з досвідом колег: відвідування позакласних заходів, факультативів, консультацій.
2. Зробити аналіз відвіданих заходів.
3. Взаємовідвідування уроків.
4. Підготуватись до обговорення: «Організація позакласної виховної роботи в класі». (На прикладі одного з класів, в яких викладаєте.)
5. Опрацювати «Положення про самоосвіту вчителя».
V засідання. Травень
Вчитель готується до гарного уроку все життя. Така духовна й філософська основа професії й технології нашої праці: щоб дати учневі іскорку знань, вчителеві необхідно ввібрати в себе ціле море світла
В.О.Сухомлинський
Тема. Підготовка вчителя до самоосвітньої діяльності як складова його професійного зростання.1. Доповідь «Загальнокультурна та професійна самоосвіта»
2. Аукціон знань. Загальні напрями та основні компоненти самоосвітньої діяльності.
3. Практична робота. Розробка особистого плану самоосвітньої роботи.
4. Алгоритм роботи вчителя над індивідуальною науково-методичною темою.
5. Консультація. Самоаналіз уроку як засіб підвищення ефективності професійної діяльності вчителя.
6. Година мрій «Ідеальний урок».
Домашнє завдання
1. Підготувати міні-твір на тему «Роль школи молодого вчителя у моєму професійному становленні».
Немає коментарів:
Дописати коментар