Йдучи в компанії двох людей, я все одно знайду, чому навчитися у них. Хороші якості я постараюся перейняти, а дізнавшись про погані риси у інших, я намагатимусь виправити те ж саме у себе. Конфуцій

Дистанційне навчання 5 клас

Дистанційне навчання 5 клас 
25.05 – 29.05
Українська мова 
Урок 119, 120
Тема. Систематизація та узагальнення вивченого
Наше завдання: систематизувати та узагальнити знання з теми «Синтаксис і пунктуація».
1. Перегляньте відео

2. Перегляньте презентацію >>

3. Виконайте завдання слайдів 4, 5, 6, 7.
4. Попрацюйте з підручником: стр.171, 178. 
5. Виконайте синтаксичний розбір речень.
1). Явори посадила сестра при дорозі. 
2). Дніпро — найбільша ріка України, на березі якої влітку грають діти.  
6.Виконайте тест.

7. Виконайте синтаксичний розбір речень:
      а) Сивенький вечір стукає у двері.  
    б) Рожева хмарка в срібній оболонці на обрії грибами розрослась.
Виконані завдання  7 надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00
 Українська мова 
Урок 121, 122
Тема. Розвиток мовлення. Редагування текстів 
Наше завдання: навчитися редагувати тексти різних стилів.
1. Виконайте вправу 513, відредагуйте речення, користуючись рубрикою «Культура мовлення» на стр. 192. 
Бажаю успіху!
Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00

Література

Урок 69, 70

Тема. Розвиток мовлення. Власне висловлення за повістю М.Вінграновського «Сіроманець»

1. Проблемне питання: Чи могла б історія про дружбу Сашка й Сіроманця закінчитися якось по-іншому?

2. Складіть історію про цих героїв з іншою кінцівкою.

3. Подумай, чи  можеш ти зробити світ добрішим? 
Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00


18.05 – 22.05


Українська мова

 Урок  115, 116

Тема. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові

Наше завдання: формувати вміння розрізняти пряму мову та слова автора.

 1.Гра «Знайди помилку». Подивіться на схеми речень. Запишіть речення, розставте розділові знаки.
1.“П ,” – а.
Щастя, як пташка: де захотіло, там і сіло.”, - шепотіла мати.
2.“П”! – а.
Молоде орля, та вище старого літає»! запевнив Павло.
3.“П?” – а.
Перед розумом і сила поступається?»
 – запитала Марина подругу.
4.А : “П”.
Мама попросила доньку: Сіль-хліб кусай, а розумних людей слухай”.
        5.     А: “П!”
Дідусь повчав: “Хто питає, той не блудить.”

 2. Перепишіть і поставте розділові знаки. Визначте пряму мову і слова автора. Накресліть схеми речень.

Лис подумав   Сьогодні гарна пора для полювання.

Лис перший заговорив до звірів   Любі мої, не бійтеся мене!

Звірі зраділи   Так ти тепер будеш нашим царем?

Так, дітоньки,   сказав поважно Лис Микита.

От добрий і премудрий цар!           вигукнули звірі.
Як це йому вдалося нас одурити?  питали один в одного звірі.
3. Завдання. Перепишіть речення, розставте розділові знаки. Біля  речень запишіть відповідні  схеми.
А: «П».   Недарма в народі кажуть  наука для людини – як сонце для життя.
А: «П?»  Тетянка запитала  сподобалась вам вистава
А: «П!»   Дмитрик промовив осінь – найкраща пора року
 «П», - а.   У вигляді мови людині дано великий дар сказав Олесь Гончар.
«П?» - а.   Чого б я мала боятись  питала дівчинка.
«П!» - а.   Любий сину України,  я тобі співаю  писав Микола Вороний.
Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00
Урок 117, 118
Тема. Діалог. Тире при діалозі
Наше завдання: уміти записувати текст, що містить діалог, правильно вживаючи розділові знаки.
1.Прочитайте за підручником стр.182 -183.
2. Перегляньте презентацію за посиланням:
 3. Прочитайте мовчки. Визначте, скільки осіб бере участь у спілкуванні. Як називається спілкування двох або більше осіб? Як називається висловлювання кожного співрозмовника?
I. — Що в тебе болить, яблунько?
— А… нічого… Тільки ось цей листочок, що не хоче падати (Г. Кирпа).
II.   — Хлопчику, що ти робиш на дереві?
— Та одне яблуко впало, я хочу повісити його на місце (Народна творчість).
  4. Складіть і розіграйте діалог між однокласниками, які зустрілися після літніх канікул. Використовуйте в репліках звертання та вставні слова.
Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00
 Література
Урок 68, 69
Тема. М.Вінграновський. «Сіроманець». Переказування найцікавіших епізодів твору
Наше завдання: вчитися виразно читати твір, визначати його тему, основну думку, характеризувати героїв, уміти переказувати найцікавіші епізоди.
1. Прочитайте за підручником стр.227 – 245.
2. Складіть план до твору.
3. Перекажіть найцікавіший епізод повісті своїм рідним.
4. Заповніть паспорт твору.


5. Розшифруйте анаграми з повісті М.Вінграновського «Сіроманець»

Бажаю успіху!
Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00

12.05 – 15.05
Українська мова 
 Урок  111
Тема. Розвиток мовлення. Переказ художнього тексту  розповідного характеру з елементами роздуму
Наше завдання: навчитися переказувати художній текст розповідного характеру з елементами роздуму.
1. Прочитайте уважно текст вправи 448, стр.166.
2. Визначте тему й основну думку тексту письмово.
3. Дайте усно відповіді на питання:
На чому писали люди, коли ще не було паперу?
Чи зручними були глиняні сторінки?
Колю люди навчилися робити справжній папір?
Як ви розумієте останнє речення тексту?
4. Прочитайте текст вправи ще раз.
5. Складіть план до тексту.
6. Перекажіть письмово текст за планом. Зверніть увагу! Перекажіть текст, а не спишіть.
 Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00
Урок 113, 114
Тема. Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою 
Наше завдання: навчитися розставляти розділові знаки у реченнях із прямою мовою.
1. Прочитайте правила за підручником. Стр.179-180.
2. Якщо знань недостатньо, перегляньте презентацію за посиланням:

3. Виконайте вправу 488 (9б.)
Зобразіть схеми речень з прямою мовою (3б.) за зразком:
«П.м.», - а.
А.: «П.м.!»
4. Виконайте вправу 492.
Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00
Література
Урок 66, 67
Тема. М.Вінграновський. Основні відомості про письменника. «Сіроманець». Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка
Наше завдання: прочитати повість, визначити тему та проблему твору.
1. Прочитайте за підручником стр. 225- 226 біографію М.Вінграновського.
2. Якщо знань недостатньо, перегляньте презентацію за посиланням: 
https://www.youtube.com/watch?v=T1AaOpLU50A
Дай відповідь на запитання: Яка тема є головною у творчості М.Вінграновського?
3. Прослухайте аудіо запис першої частини твору:  
4. Дайте усно відповідь на запитання:
Що ви дізналися про минуле життя Сіроманця?
Як сталося, що Сіроманець потрапив до рук Чепіжного?
5. Прочитай стр.234 – 245.
6. Дай письмово відповідь на запитання 4, 6, 7, 8, 9, 10 стр.245.
7. Виконайте тест на платформі  На Урок, ввівши код  650280, 
Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00
 04.05 – 08.05
Українська мова
Урок 107
Тема. Навчальне читання мовчки
Наше завдання: вчитися читати самостійно  тексти, визначати тему, основну думку, розуміти прочитане.
1. Прочитайте уважно текст, дайте відповіді на запитання.
Світло мудрості й добра 
    Михайло поспішав. Загадав собі, що коли повернеться до Академії до 31 грудня, то покине мандри й залишиться доживати віку в Києві. Та все ж дорогою вирішив звернути до рідного Чорнобиля. Вклонитися прадідівській землі, зустрітися з ріднею, яку не бачив уже п’ять років.
…Згадалося, як багато років тому морозної зимової днини віз його батько цим шляхом до Києва, щоб віддати в науку.
     В Академії 22 грудня саме вшановували київську шляхтянку Гальшку Гулевичівну, яка подарувала під братську школу (тепер тут була Академія) свій маєток  на  Подолі. Чотирнадцятилітній  Михайло несміливо й  водночас із цікавістю переступив поріг Академії . Невдовзі його покликали до префекта*. Порозмовлявши з Михайлом і переконавшись, що хлопець має добру пам'ять і кмітливість, він записав його до підготовчого класу
    У перший день навчання найбільше ніяковів Михайло через своє неуцтво. Адже всі в Академії вільно  розмовляли латиною та грецькою мовою. Вивчали тут, крім української, ще польську та давньоєврейську, а також математику й астрономію, філософію і богослов’я. А ще студенти вчилися писати наукові праці, вірщі, промови, музику, укладати словники.
    Освіченість українців тих часів вражали чужоземців. «Усі вони, за малими винятками, навіть їхні жінки й дочки, вміють читати та знають порядок відправ і церковних спів»,- писав один із мандрівників, побувавши в Україні.
    У Києво-Могилянській академії збудували вищу освіту багато майбутніх учених, митців, державних і церковних діячів, які уславили Україну.
    Михайло вчився наполегливо і невдовзі став одним із кращих студентів. 
    Слава про Києво-Могилянську академію ширилася далеко за межі України.
    Тож по закінченні навчання Михайло за дорученням ректора вирушив у сусідню молдавську землю-допомогти у створені школи. Відтак  побував у найдавніших славетних університетах Європи - у Кракові, Празі, Падуї, Болоньї, Лейпцигу, Парижі, Лондоні. Деякі викладачі Академії свого часу навчалися в цих університетах. Михайло пишався тим, що згодом у них працювали випускники Академії, що тут знали київських учених, шанували їхні праці.
    Гордістю Академії була й бібліотека. Вона налічувала десять тисяч томів. Збирали її і викладачі, і студенти. От і тепер Михайло мав у торбинці рідкісну книгу для бібліотеки.
    Він завжди невимовно радів, коли на чужині потрапляли йому до рук книги, створені в Академії. Одну з них Михайло придбав в Італії - у Венеції. Упізнав її за застережливим написом на останній сторінці: «Хто мав сю книгу вкрасти, тому сім літ свині пасти». Річ у тім, що в Академії дуже шанобливо ставилися до книжок. Але траплялося, що правда з рідка, що хтось цупив книжку. Студентське брацтво вірило в могутню силу слова. Тому й вирішило захищати книжки тим-таки словом. Напис – оберіг мав запобігти лихому вчинку.
    Михайло всміхнувся цій згадці. На мить заплющив очі, уявив, як зустрінеться зі своїми побратимами, що викладали в академії.
    …31 грудня він був уже в Києві. Академія зустріла його співом церковних дзвонів, дружніми обіймами друзів, радісним гомоном – цього дня щороку вшанували засновника і першого ректора Академії Петра Могилу та її благодійників.  (О.Данилевська)

*префект – перший помічник ректора Академії
2. Виконайте тестові завдання.
1. Дорогою до академії Михайло вирішив завернути до:
А) Києва
Б) Кракова
В) Полтави
Г) Чорнобиля
2. 22 грудня в Академії вшановували:
А) Гальшку Гулевичівну
Б) Роксолану
В) Євпраксію 
Г) Настю Лісовську
3. Шляхтянку вшанували за те, що вона…
А) Заснувала Академію
Б) Допомагала братській школі
В) Подарувала під братську школу свій маєток на Подолі
Г) Врятувала учнів від голодної смерті
4. В Академії вільно розмовляли:
А) Латиною, грецькою мовою
Б) Французькою, російською
В) Італійською, іспанською
Г) Українською, чеською
5.Студенти вивчали:
А) Фізику та хімію
Б) Математику та астрономію
В) Літературу та мистецтво
Г) Історію і географію
6.Михайло за дорученням ректора ходив у молдавську землю, щоб:
А) Агітувати учнів до Академії
Б) Допомогти у створені школи
В) Написати наукову працю
Г) укласти словник
7.Академія пишалася:
А) Випускниками і бібліотекою
Б) Успішністю
В) Викладачами
Г) Рівнем знань випускників
8. На чужині Михайло завжди невимовно радів, коли:
А) Зустрічав земляків
Б) Чув гарні відгуки про Академію
В) Купував гарну книгу
Г) Йому до рук потрапляли книги, створені в Академії
9. Як Михайло впізнав книгу, створену в Академії?
А) За застережливим написом на останній сторінці
Б) За печаткою Академії
В) За екслібрисом ректора
Г) За спеціальним папером та високим друком
10. Першим засновником, ректором і благодійником Академії був:
А) Ярослав Мудрий
Б) Пилип Орлик
В) Петро Могила
Г) Петро Сагайдачний
11.  Визначте тему тексту письмово.
12.  Яка головна думка висловлювання?
Виконані завдання надсилайте на Вайбер. Консультації щодо виконання домашнього завдання ви можете отримати щодня з 9.00 до 16.00
Урок 108, 109, 110
Тема. Складне речення з безсполучниковим та сполучниковим зв’язком. Розділові знаки у складному реченні
Наше завдання: узагальнити і систематизувати знання  про складне речення, удосконалювати вміння розрізняти складні речення і прості з однорідними членами і правильно розставляти розділові знаки в них. 
1. Прочитайте за підручником  стр.173 -174,176.
2. Якщо знань недостатньо, перегляньте презентацію.
3. Вибіркова робота. Виписати складні речення.
       Пішов маленький Хлопчик до лісу. Дорогою він побачив, що з лісу повертається дід. Старий був зморений, але радісно посміхався.
       – Чого ви радієте, Дідусю? – запитав Хлопчик. – Мабуть, у лісі є щось дуже хороше?
      – Так, Хлопчику, у лісі є Краса, Натхнення, Радість і Таємниця. Я їх побачив, і мені захотілося жити ще довго-довго.
4. Творча робота. З кожної пари простих речень утворити складні за допомогою сполучників (або сполучних слів). Утворені складні речення записати, підкреслити граматичні основи.(3б.)
1) Ніч минула швидко. Настав сірий туманний ранок. 
2) Буря вщухла. Хвилі продовжували бушувати.
 3) Понісся перший порив вітру. Човен здригнувся.
5. Завдання. Переписати речення, на місці крапок уставляючи пропущені літери. Розставити пропущені коми. Довести, що подані речення є складними. Прочитати їх, правильно інтонуючи. (9б.)
П...шається калинонька явір молодіє а кругом їх в..рболози й лози з..леніють. (Т. Шевченко.) По обрію неба сірими баранцями побігли волохаті хмаринки над оз..ром заш...лестів оч...рет а з д...рев стиха знімалися й задумливо падали на землю сухі л...сточки   (С. Васильченко) Жовті пал..чки цвіту тихо гойдалися на волосинках вздовж колосків і непомітний п..лок золотився на сонці. (М. Коцюбинський) З..лена трава горить з..леним огнем а на її довгих л..сточках грає і сяє чиста роса. 
6. Виконайте тест на платформі «Мій клас».
Українська література
Урок 64 
Тема. Контрольна робота  з теми «Рідна Україна, світ природи»
Наше завдання: узагальнити вивчене, перевірити знання. 
  Мої любі школярі! Вам потрібно виконати контрольну роботу на платформі «На урок» 04 травня до 18.00
Використовуючи код 889395,
відкрийте посилання join.naurok.ua
або за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=889395
 код  982412 (05.05)

Бажаю успіху!

Урок 65
Тема. Узагальнення вивченого з теми «Рідна Україна, світ природи»

Наше завдання: узагальнити вивчене, перевірити знання. 
Виконайте тест. Оцінка за тестування дорівнює: тестовий бал мінус 2.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю Вас на своєму блозі!